Kuvaus viikko 169 (kuvaus/kuvaus.169)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Kuvaus 16/90

Kun muut saavat minut kalastettua ylös jatkamme matkaa vauhdilla takaa tulevien seuraajien pelossa. Vähän matkaa matkattuamme näemmekin että meitä lähestyy takaapäin juokseva mies. Yritämme saada hevosemme kulkemaan nopeammin, mutta hän saavuttaa meitä kuitenkin. Kun hän tulee riittävän lähelle tunnistaa Warrior mage hänet karhumieheksi, jonka hän pelasti jonkin aikaa sitten. Mies tunnistaa myös meidät, ja moikkaa ja ihmettelee, kun ei näe meillä yhtään Narsakkelia, ja kyselee että emmekö menneetkään sinne kaupunkiin. Kerromme, että kyllä menimme, mutta että emme löytäneet kirjaa. No hän kertoo että sen löytäminen onkin aika vaikeata, ja että se on ihan omassa kammiossaan. Warrior mage painaa tämän tarkasti mieleen. Tämän jälkeen mies sanoo että näytämme taas olevan aika heikossa kunnossa, ja heittää meille pussillisen herbejä, jonka jälkeen hän toteaakin, että täytyy tästä varmaan jatkaa matkaa, eli näkemiin, ja samalla mies kiihdyttää juoksuaan, ja jättää meidät jälkeensä. Ratsastamme niin nopeasti kuin pystymme kohti Dragons passia.

Juuri kun pääsemme Dragons passiin näemme keskellä tietä seisomassa ihmisen. Päästyämme lähemmäksi sanoo hän että "Hauska tappa vanha tuttu", samalla huomaamme, että hänellä on samanlainen kaulakoru kuin mitä sillä tyypillä on jonka kohtasimme pari päivää sitten. Teemme nopeasti päätöksen, samalla kun huomaamme, että hänen mukanaan on paljon undeadeja. Dancer, Healer ja Scholar tekevät U-käännöksen, ja lähtevät pakoon, Warrior mage ja Fighter hyökkäävät kohti miestä. Mies katsoo että hyökkäävät eivät ole niin vaarallisia, ja yrittää pysäyttää pakenevia, eli heittää Healeriin Darken boltin. Healer putoaa, ja kuolee. Warrior mage ja Fighter päättävät sittenkin paeta, ja kääntyvät ja lähtevät pakoon. Warrior mage pääsee, mutta Fighteria lyö yksi undead niin että hän putoaa hevosen selästä, ja kun vielä Warrior mage näkee miehen heittävän Fighteriin pari spelliä, eikä Fighter enään liiku, olemme menettäneet kaksi ryhmämme jäsentä. Ratsatettuamme hetken takaisin päin näemme edestämme tulevan ison ratsujoukon. Käännymme kohti pohjoista, jolloin 50 tyyppiä lähtee meidän perään. Meillä on levänneemmät ratsut, koska meillä oli riittävästi varahevosia, joten saamme hieman keulaa pelloilla, vaikka meillä onkin reki hidastavana tekijänä. Saavumme metsään, jossa onnistumme eksyttämään takaa-ajajat. Lopulta ryhmä ei enään pysy hevosen selässä, ja putoamme nukkumaan.

Nukumme koko päivän.

Warrior mage herää siihen, että joku tönäsee häntä. Hän näkee vieressään ihan oudon tyypin, jolle hän sanoo että tee nuotio, ja kääntää kylkeään. Tämä uusi tyyppi on Warrior monk, joka hieman ihmettelee ryhmän outoa leiriytymistapaa, eli pari tyyppiä nukkuu maassa, ilman mitään suojaa, reessä on yksi tyyppi joka näyttää ihan tajuttomalta ilman suojaa, ainoastaan reen ohjaajalla on jotain suojaa, eli Dancer oli vetänyt peitteen päälleen. Hetken ihmeteltyään sytyttää hän tulen, ja pistää laavun pystyyn. Tämän jälkeen hän tekee meille lämmintä keittoa, joka piristää porukkaa kummasti. Lopulta kaikki ovat niin virkeitä, että pääsemme jatkamaan matkaa. Tämä Warrior monk päättää liittyä outoon ryhmäämme mukaan. Jatkamme matkaa kohti pohjoista, ja kun vuoret näyttävät riittävän matalilta lähdemme ylittämään niitä.

Ylittäessämme vuoria tulee äkkiä maanjäristys, joka aiheuttaa halkeaman juuri reen alle. Reki pyörähtää ympäri, ja sitä ajanut Dancer putoaa rotkoon. Minut on sidottu rekeen kunnolla kiinni, joten jään roikkumaan ylösalaisin olevaan rekeen, samoin kuin osa tavaroista. Warrior mage heittää itseensä Flyn, ja lentää rotkon pohjalle ja hakee floatilla Dancerin ylös, tämän jälkeen sitoo hän minuun köyden, ja heittää floatin, jonka jälkeen hän katkoo köydet. Ainoa ongelma oli se että minä olin vastustanut floattia, ja se ei onnistunut. Eli putoan alaspäin kunnes ylhäällä olevat Dancer, Scholar ja Warrior monk saavat minut pysäytettyä, jolloin lennän päin halkeaman seinää. Warrior mage pitää minua irti seinästä, ja muut vetävät minut ylös. Ylhäällä huomataan, että olen todella heikossa kunnossa, ja niin he parantelevat minua, tosin ehdin jo käydä rajan tuolla puolen, mutta saavat he kuitenkin minut vielä pelastettua. Tämän jälkeen alkaa tavaroiden pelastaminen, jolloin Warrior mage taas heittää itseensä flyn, ja saakin haettua pari kamaa. Lopulta päätämme nykäistä reen rotkon yli, ja kun sen teemme hajoaa reki kappaleiksi. Koko ajan on ollut pieniä maanjäristyksiä niin että kaikki alas tippuneet kamat on hautautuneet syvälle maahan, samalla Warrior mage huomaa, että minun staffini on hävinnyt (se todella hyvä), mutta enään sitä on ihan turha etsiä. Päätämme poistua paikalta koska maa tuntuu vieläkin tärisevän aika ajoin, joten Warrior mage heittää minuun Floatin, ja niin minä keikun hevosen selässä. Pääsemme vuorten ylitse.

Lähdemme liikkeelle Scholarin ohjeiden mukaan. Illalla tutkittuaan tähtiä Scholar ilmoittaa että olemme nyt kiertäneet sen edessä olleen kanjonin, ja niin ollen voimme tehdä 90 asteen mutkan ja lähteä oikeeseen suuntaan.

Saavumme vuoristoketjun luokse, lähdemme seuraamaan sitä vasempaan.

Tulemme tielle, jota lähdemme kulkemaan, maasto ei täsmää kartaan, eli olemme ilmeisesti hieman sivussa siitä missä luulimme olevamme. Illalla saavumme kylään, jossa on pieniä taloja, etsimme majatalon, ja menemme nukkumaan.

Warrior monkilla on ongelmia paikallisen väestön kanssa (Hobitteja), koska he ovat niin hitaita, että hän ehtii aina ikävystyä ennen kuin hobitti pääsee edes alkuunsa. Lisäksi häntä häiritsee Hobittien ainainen piipunpoltto. Warrior mage käy ostamassa itselleenkin piipun, ja tupakkaa, ja jää juttelemaan ja polttelemaan paikaillisten alkuasukkaiden kanssa. Tällä välin Warrior monk tapaa yhden nuoren Hobitin, jonka kanssa hän käy puusepän luona, mutta toteaa, että kärryjen valmistaminen kestää liikaa, ja lähtenyt ostamaan ainoita valmiita kärryjä. Hän saakin pitkällisen sovittelun jälkeen ostettua kärryt, sillä aikaa minä ja Hobitti pelaamme shakkia. Maksuna Warrior monk antoi pois sauvan, jolla löytää vettä. Illalla tulevat Warrior mage ja Scholar jotka olivat käyneet puusepän luona ja tilanneet häneltä yhden puuahkion, jonka tulisi olla valmiina huomenna. Nyt minulla on sitten kaksi kuljetusvälinettä, eli puuahkio, sekä kärryt.

Aamulla minäkin haluan piipun, jonka Warrior mage käy minulle ostamassa. Lisäksi käymme hakemassa sen puuahkion, jolloin toteamme, että puuseppä on tehnyt kaksi ahkiota yhden hinnalla, eli ilmeisesti Warrior magen imartelu on tehonnut. Lähdemme liikkeelle, Hobitti (thief) päättää tulla mukaan. Pääsemme metsän laitaan, jossa kärryjen akseli katkeaa, ja minä siirryn taakse ahkioon.

Saavumme kaupunkiin, jossa kuulemme että talvimyrskyn aikaan täältä ei lähde yhtään laivaa kuninkaan kaupunkiin, joten päätämme mennä naapurikaupunkiin, josta on paljon lyhyempi matka meren yli. Sitä ennen käymme ostamassa ja myymässä herbejä, sekä ostamme minulle uudet jalat.

Lähdemme kaupungista eteenpäin, ja matkalla näemme kahden märän kulkijan tulevan meitä vastaan. Kysymme kuinka pitkälti tästä on sinne kaupunkiin, mutta he eivät kovin tarkkaa tiedä, koska kuulevat vasta meiltä minne päin merta ovat haaksirikkoutuneet. Vähän aikaa jutusteltuamme Sailor yhtäkkiä tunnistaa minut ja kertoo olevansa serkkuni, samassa minäkin tunnen hänet. Toinen on haaksirikkoutuneen laivan Cleric. He päättävät liittyä mukaamme.

Tulemme kaupunkiin, jossa haemme laivaa joka voisi viedä meidät meren yli. Sailor löytääkin jonkin vanhan kipparinsa, joka suostuu viemään meidät yli sopivaa korvausta vastaan. Jäämme majataloon yöksi, ja lähdemme seuraavana päivänä ylittämään merta.

Pääsemme onnellisesti meren yli, ja jatkamme samantien matkaamme pitkin tietä. Tullessamme vuorten välissä olevaan laaksoon, näemme tiellämme taas vanhan tutun. Teemme pika päätöksen, ja ratsastamme suoraan hänen ylitseen. Hän osuu minuun Darken boltillaan, ja minä menen tajuttomaksi, mutta pysyn kuitenkin hevosen selässä, ja pääsen kantaman ulkopuolelle. Toinen boltti osuu Danceriin, joka putoaa hevosen selästä, jolloin Warrior mage syöksyy pelastamaan häntä, mutta putoaa kolmannesta boltista. Ratsastamme kantaman ulkopuolelle, jolloin Warrior Monk päättää syöksyä pelastamaan Danceria ja Warrior magea. Hän pääsee heidän luokseen, ja saa Warrior magen nostettua hevosen selkään, mutta nostaessaan Danceria saa hän iskun olkapäähänsä, ja häneltä murtuu luu. Se ei häntä haittaa ja niin hän nostaa Dancerinkin hevosen selkään yhdellä kädellä, ja lähtee ratsastamaan pois, jolloin viimenen spelli osuu häneen ja hän menee tajuttomaksi. He pysyvät ratsun selässä kantaman ulkorajoille asti, jolloin kaikki putoavat. Tällä välin Cleric on hoitanut minun haavani kuntoon, ja niin Cleric, Scholar ja Thief pelastavat Dancerin, Warrior magen ja Warrior monkin. Warrior monkin vatsa on täysin auki, mutta annamme hänelle Sirannaa, ja niin haava alkaa umpeutumaan. Warrior mage on vain tajuton, mutta Dancer tulee jossain välissä tajuihinsa.

Ratsastamme eteenpäin, ja kyselemme vastaantulevilta eri mahdollisuuksia päästä kaupunkiin. Kuulemme että valittavana on kaksi eri reittiä, joista toisessa täytyy ylittää vuoristo, ja toinen on se jota pitkin tämä tie suoraan vie. Päätämme mennä vuoriston kautta.

Ylitämme vuoriston kahden tajuttoman kanssa, ilman sen kummia kommelluksia, vaikka meitä olikin varotettu vuoriston vaaroista näin talvella. Toiselle puolelle päästyämme pistämme Thiefin eteen, ja ratsastamme itse kaukana takana. Yhtäkkiä huomaamme että Hobitti häviää tieltä, ja menemme itsekin piiloon. Hetken kulutta Hobitti tuleekin takaisin ilman hevosta, ja kertoo, että hän oli huonannut puussa ylhäällä saman vanhan tutun, ja jättäneensä hevosen sinne koska ilman hevosta on helpompi hiipiä. Teemme U-käännöksen, ja ylitämme vielä kerran vuoret, taaskaan ilman mitään ihmeellistä, paitsi että näemme yhden maanvyörymän, joka ei kuitenkaan vaikuttanut meihin. Ratsastamme suoraan kaupunkiin, ja lopulta saavumme kaupungin porteille. Portit ovat kiinni, ja koputamme päästäksemme sisälle. Koputuksella ei ole vaikutusta. Scholar ottaa kultarahan, ja koputtaa sillä, jolloin luukku aukeaa, ja kultaraha häviää Scholarin kädestä. Scholar sanoo että lisääkin löytyy jos vain pääsemme sisälle, ja niin portti aukeaa, ja maksamalla muutaman kultarahan pääsemme sisälle. Pääsemme pari metriä, kunnes tulemme toisen portin eteen, Scholar yrittää taas kultarahalla, ilman menestystä. Tämän jälkeen hän päättää ensin herättää vartijat, ja rynkyttää porttia, jolloin joku heittää ylhäältä hänen päälleen likavettä. Ponnisteluistamme huolimatta emme saa porttia auki, ja niin jäämme odottamaan aamun.

Aamulla heräämme siihen että joku karavaanin yrittää sisään kaupunkiin, ja ihmettelee että miten voimme nukkua keskellä tietä, johon Scholar vastaa että "hyvin", jolloin koko porukka repeää nauruun. Lähdemme sisälle kaupunkiin etsimään majataloa, jossa voisimme nukkua, ja jossa Scholar voisi pestä itsensä. Kauppiaskaupunginosasta, emme löydä tarpeeksi siistiä majataloa, ja lähdemme kohti kuninkaan linnaa, mutta sieltä taas ei löydy ollenkaan majataloja, vain linna, joten kuljettuamme sataman läpi saavumme vanhaan kaupunkiin, josta löydämme hyvän majatalon. Nukumme loppu päivän.

Warrior monkki herää aamulla, ja ihmettelee missä on, ja kerromme hänelle että hän on ollut pitkään tajuttomana. Päätämme viedä hänet ja Warrior magen healerille, jotta Warrior monk saisi ihotautinsa korjattua (se mikä tuli siranista), ja jotta saisimme Warrior magen hereille, ja kuninkaan eteen. Healer saa Warrior magen ja monkin parannettua, mutta siihen meneekin sitten melkein loput rahamme, mutta nyt on sitten porukka lähes kunnossa.

Warrior monk kokeilee että vieläkö auringon valo aiheittaa vahinkoa hänen iholleen, ja niin hän pistää päätään varovasti ulos ikkunasta. Koska mitään ei tunnu tunkee hän koko päänsä ulos ja ihailee päivän kauneutta, kunnes alhaalta kuuluu kauhea kiljaisu, ja joku huuttaa jotain paholaisesta jne. Nykäisemme Warrior monkin sisälle, ja kun hän ihmettelee tätä annamme hänelle peilin, jotta voisi katsoa omaa naamaansa, jolloin hän saa hirveän shokin. Päätämme lähteä kuninkaan linnaan, paitsi että Warrior monkki jää majataloon, koska on niin kauhean näköinen. Päästyämme portille antaa Warrior mage ensimmäisen kirjeen portinvartioiden esimiehelle, joka lukee kirjeen läpi. Hetken mietittyään huutaa hän että vakoojia, ja niin portinvartiat lähtevät meitä kohti. Minä leavaan takavasemmalle, Thief painautuu varjoihin, Scholar selittää ettei ole meitä koskaan nähnytkään, ja kävelee pois, mutta Warrior Mage ja Dancer jäävät kiinni, lähinnä siksi että ovat niin tyrmistyneitä, etteivat osaa tehdä mitään. Heidät viedään oikeuden eteen, joka kysyy haluavatko he oikeutta tuomioistuimelta, vai taistelun kautta, ja kun Warrior mage sanoo että tuomioistuimelta. Tuomioistuin tuomitsee hiedät teloitettavaksi, mutta ilmoittaa että tuomiosta voi vedota minuutin ajan korkeampaan istuimeen. Warrior mage yrittää protestoida, mutta Dancer ehdottaa että vetoa nyt kun siihen vielä on mahdollisuus, ja niin Warrior mage vetoaa, ja tuomari kääntyy naapuripöydän puoleen, jossa istuva henkilö sanoo että syyllisiä, ja niin heidät viedään selliin.

Selli on pieni huone, jossa on katossa 10 sentin reikä, joka jatkuu useita metrejä muurien läpi, ja lopulta korkealla ylhäällä näkyy taivasta. Huoneessa on sänky, kaappi ja kaapissa peili. Illalla saapuu kolme vartiaa tuomaan heille ruokaa.

Aamulla Warrior mage keksii, tutkittuaan ovea ensin peilin avulla, että jos oven rakoon saisi tunkettua jotain siten, että se ei menisi kunnolla kiinni, vartiat eivät sitä varmaan huomaisi koska on niin pimeä, ainoa ongelma on että saranat narisevat aivan viimesellä senteillä voimakkaasti, ja tästä vartiat saattavat huomata että ovi ei mennyt kiinni. Iltapäivällä hän sitten keksii että hän voisi ottaa kaapin ovesta saranan, ja tunkea sen oven väliin, ja lisäksi voisi toisella saranalla yrittää matkia sitä ääntä. Tämän hän toteuttaakin illallisella, mutta hän ei ole riittävän nopea, ja niin vartiat huomaavat, että ovi ei mennyt kiinni, ja paiskaavat sen kovempaa kiinni, jolloin sarana hajoaa.

Aamiaisella Warrior mage yrittää eilistä temppuaan uudestaan, paitsi että tällä kertaa hän käyttää telekinesistä saranan tunkemiseen oven väliin. Ja tällä kertaa hän onnistuu, ja saa oven jäämään auki. Hän odottaa kunnes vartiat ovat vieneet ruokaa kaikille muille vangeille, ja lähtee sitten vartioiden perään. Vartiat menevät vartiotupaan, ja antavat avaimet vartipäälikölle, joka nuokkuu pöydän ääressä. Warrior mage käyttää taas telekinesistä, ja liikuttaa avaimet itselleen, ja lähtee etsimään Danceria. Hän kulkee ovelta ovelle, ja kyselee onko ruoka jo tullut, jolloin porukka rupeaa meluamaan. Lopulta hän löytää Dancerin. Dancer pyytää Warrior magelta avaimia, ja availee sellejä. Warrior mage on hetken tyrmistyneenä moisesta, ja toruu sitten Danceria, että nämä ovat rikollisia ei heitä saa päästää ulos jne. Dancer ei tästä piittaa.

+
+
+
+ Hahmot (Levelin mukaan järjestettynä)
+
+ Mage (Kertoja)		Tero Kivinen	6	6
+
+ Warrier Mage			Timo Alakoski	6	6
+
+ Fighter			Timo Riikonen	6	Dead
+
+ Healer jr			Timo Riikonen	2	Dead
+
+ Dancer			NPC		2	2
+
+ Scholar			Timo Alakoski	2	2
+
+ Warrior Monk			Pekka Ahponen	New	2
+
+ Thief				Petri Maaninen	New	2
+
+ Cleric			Tero Kivinen	New	2
+
+ Sailor			Timo Riikonen	New	2
+
+
+ Levossa olevat hahmot
+
+ Barbaari			Pekka Ahponen	4	4
+
+ Warrior Mage jr		Timo Alakoski	4	4

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>