SF Osa 1, Luku 002 (sf1/sf1.002)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Pieniä seikkailuja avaruudessa

Osa 1, Vulturnus, Luku 2, Vastaisku


Uusia ryhmän jäseniä:

Ohita hahmokuvaukset

Teknikko John 'Jailbird' Troy, Human (Alakoski)

Hullu teknikko, joka voidaan kyllä saada tekemään mitä tahansa, kunhan riittävästi suostutellaan, mutta joka ei kyllä tee yhtään mitään automaattisesti, paitsi räpellä robottien kanssa. Ei osaa oikeastaan mitään asetaitoja ja muidenkin taitojen (paitsi teknisten-) kanssa on vähän niin ja näin. Väittää olleensa syyttömänä vankilassa, mutta kielenkäytöstä ja käyttäytymisestä (erittäin epäkohtelias) päätelleen tuomari on kuitenkin ollut oikeassa.


Pääsemme Ulmor-heimon jäseniksi. Heimo tuntuu olevan aika pieni, koostuen vain noin parinkymmenestä miehestä, ja vastaavasta määrästä naisia ja lapsia. Heidän pää-elinkeinonaan on Lopterien kasvatus, joista he saavat ruokansa ja joita he käyttävät myös ratsuinaan. Kuulemme että idässä asuu pienten apinoiden (Kurabanda) luona muutama ihmisen näköinen otus ja joku joka kuvauksen perusteella voisi kuvitella olevan Vruski. Päättelemme että ne voisivat olla luutnantti Jamesonin porukkaa. Päätämme lähteä kohti itää tavoitteenamme päästä heidän luokseen. Mukaan lähtee myös neljä Ulmoria saattamaan meitä aavikon poikki.

Ulmorit tapavat yhden sunsharkin. Vietämme jonkin aikaa tutkien sitä, koska se joka hyökkäsi Ahban kimppuun pääsi karkuun.

Funnelworm syö yhden Lopterin. Tunnistamme sen samanlaiseksi kuin se joka yritti syödä Ahban toisena päivänä tänne saapumisemme jälkeen, mutta joka onnistui syömään vain Ahban repun, ennen kuin tapoimme sen. Tällä kertaa menetämme vain Mac'ktalin uimapuvun ja vesipakkauksen, jotka olivat sen Lopterin kyydissä, joka syödään.

Putoan juoksuhiekkaan, mutta selviän siitä pois köyden avulla. Saavumme Kurabandojen kauppapaikalle tasangon reunalle.

Sanomme Ulmoreille näkemiin ja lähdemme kävelemään tasangon ylitse. Tasanko koostuu todella inhoittavista ruohoista, jotka tuntuvat olevan veitsenteräviä ja ne naarmuttavat ja repivät meitä niin että jo muutaman tunnin kävelyn jälkeen vaatteemme on riekaleina ja panssarimmekin alkavat kulua. Käveleminen on todella hidasta, mutta se onnistuu kun minä, Ahba ja Mac'ktal teemme tietä ja Dralasitet tulevat sitten perässä hitaasti taapertaen.

Tulemme leveälle itä-lansi suunnassa kulkevalle uralle, jossa ruoho on tallattu tai jyrätty maahan. Ura näyttää siltä kuin siitä olisi kulkenut joko todella iso eläinlauma tai sitten panssarivaunu. Koska ura näyttää ruohojen taittumissuunnasta päätellen johtavan länteen (tai ainakin johtajamme väittää niin), lähdemme seuraamaan sitä. Illalla saavutamme lauman norsunnäköisiä otuksia, joilla kärsän sijasta on kuitenkin iso rulla jolla ne tasoittavat ruohoa. Ne ovat juuri kääntyneet etelään ja alkaneet raivata uutta uraa. Tämä ura mitä me olemme tuleet jatkuu kuitenkin vielä eteenpäin. Päätämme kääntyä takaisin pohjoiseen koska Ulmorit väittivät, että Kurapandat asuvat siellä.

Törmäämme uuteen uraan, joka alkaa tästä ja jatkuu koiliseen. Koska ura menee niinkin oikeaan suuntaan päätämme lähteä seuraamaan sitä. Iltapäivällä saavumme isolle aukealle, joka näyttää siltä että se on syntynyt hapolla syövyttämällä. Aukiolla on noin viitisenkymmentä outoa kumparetta, jotka liikuskelevat hiljakseen. Päätämme kiertää aukion, koska emme halua joutua tekemisiin happojen kanssa. Illalla ura kääntyy kohti pohjoista.

Iltapäivällä saamme metsän näkyviimme. Metsässä on puita jotka ovat yli viidenkymmenen metrin korkuisia, vaikka osa onkin matalampia. Samassa alamme kuulla edestäpäin taistelun ääniä. Pudotamme ylimääräiset romumme ja syöksymme ääniä kohti. Saamme taistelevat osapuolet näkyviin ja voimme todeta, että taistelu näyttää hieman epätasaiselta. Toisella puolella on viitisen kappaletta pikkuapinoita (ilmeisesti Kurapandoja) jousilla varustettuna ja toisella puolella kymmenkunta piraattia laserpistooleillaan. Piiraateilla näyttää oleva samanlainen piru tatuoituna, kuin mitä siinä gravitaatioajoneuvossa oli, joka hyökkäsi meidän kimppuun. Päätämme liittyä apinoiden puolelle piraatteja vastaan. Otamme oikean puolen, pikkuapinat lähtevät kiertämään vasemmalta. Taistelu ei kestäk kovinkaan pitkään vaan piraatit lähtevät pakoon, ilmeisesti siinä vaiheessa kun heidän aseistaan loppuu energia. Tapamme joukon johtajan ja yhden Vruskin, omat tappiot rajoittuvat vain Mac'ktalin kuolemiseen ja Dwillen tajuttomaksi menemiseen. Dwillen saan vielä tuotua kuoleman rajalta takasin pienellä kirurgisella toimenpiteellä, mutta Mac'ktalia en voi enää auttaa. Ahba tuntuu tosi tyytyväiseltä kun hän saa johtajan tapettua ja saa kaikki hänellä olleet aseet, taistelija ilman aseita oli aika onneton näky, nyt hän suorastaan säteilee tyytyväisyyttä. Juttelemme apinoiden kanssa ja kerromme ketä olemme ja että olemme tulleet tapaamaan niitä heidän luonaan asuvia ihmisiä. He eivät kerro itsestään oikeastaan mitään, mutta kutsuvat meidät kuitenkin kyläänsä.

Saavumme illalla perille kylään, jossa meidät ohjataan majaan ja käsketään odottamaan siellä. Heidän poppamiehensä yrittää parantaa Dwilleä, mutta hän ei kuitenkaan näytä yhtään paremmalta. Viiden tunnin kuluttua meidät viedään isolle jalustalle, jonka ympärillä on useita satoja apinoita. Meidät johdatetaan jalustan keskellä olevan apinan luokse, joka on ilmeisesti kylän johtaja. Hän kysyy meiltä keitä me olemme, jolloin kerromme olevamme tutkimusmatkailijoita Truane's starista. Johtaja kyselee meiltä vielä muitakin kysymyksiä ja vastailemme niihin parhaamme mukaan. Johtaja kertoo meille että he ovat päättäneet järjestää metsästyksen ja me pääsemme osallistumaan siihen liiturin kanssa. Hän ei kerro meille oikeastaan mitään vaan käskee meitä vain palaamaan majaan ja sanoo että he valmistelevat metsästystä. Kun palaamme takaisin majaan toteamme että apinat ovat aika kovia kepposten keksijöitä, ensimmäisenä sisään astuva kompastuu oven poikki viritettyyn naruun ja kaikkien reppujen ympärille on sidottu kenttähuopa aika hyvin umpisolmuun.

Jossain vaiheessa majaamme saapuu joku luuseri, joka esittäytyy John Troy:ksy ja sanoo että kaikki kaverit kutsuvat häntä aina vain jailbirdieksi. Hän kertoo kuuluvansa luutnantti Jamesonin joukkueeseen, jolle oli käynyt aika samanlaisesti kuin meillekin, eli he olivat laskeutuneet maahan normaalisti, mutta sen jälkeen piratit olivat hyökänneet heidän kimppuunsa. Heidän ajoneuvonsa oli tuhottu, ja osa heistä oli sitten päässyt tänne metsään suojaan. Piraatit olivat sitten myöhemmin hyökänneet kylään ja kaapanneet luutnantti Jamesonin ja ryhmän lääkärin, niin että John jäi yksin kylään. Hän oli yrittänyt saada apinoita pelastusretkelle piraattien luokse, mutta ei ollut onnistunut saamaan ketään mukaansa, eikä ollut halunnut lähteä yksinkään.

Aamulla kuulemme että metsästys tapahtuu riippuliitimellä ja jousilla. Dralasitet tosin eivät oikein pysty hommaan, mutta minä ja Ahba lähdemme mukaan. Lähdemme liitämään noin 40 metrin korkeudesta puiden latvasta kohti Rolleri-laumaa. Ensimmäisellä yrityksellä yksi Kurabanda ja minä teemme pakkolaskun, mutta yksi Kurabanda onnistuu löytämään nousevan virtauksen ja ammuskelee monta kertaa rollereita ennenkuin tekee onnistuneen laskeutumisen puun latvaan. Toisella kerralla minä päädyn heti laskevaan virtaukseen ja palaan välittömästi takaisin. Ahba löytää hyvän nousevan virtauksen ja ammuskelee ensin pari kertaa yhtä rolleria ja sitten kun hän pääsee riittävän lähelle onnistuu hän ensin pudottamaan yhden ja sitten heti perään toisen. Molemmat rollerit putosivat yhdellä hyvintähdätyllä laukauksella. Paluumatkalla Ahba löytää juuri ennen metsää taas nousevan ilmavirran ja palaa takaisin ampumaan rollereita vielä muutaman kerran. Ja sama tapahtuu vielä toisenkin kerran, Ahba laskeutuu vasta kolmannella kerralla, tosin ei puun latvaan vaan putoaa alla olevaan suojaverkkoon. Tämän jälkeen odotellaan että lauma siirtyy pois jonka jälkeen käydään hakemassa ruhot pois. Illalla pidetään suuri juhla. Juhlissa saamme lahjoja ja ja kuulemme että piraatit olivat tulleet tänne lähistölle noin kaksi kuukautta sitten, ja että heillä on tukikohta metsän toisella puolla. Tukikohdasta he osaavat kertoa vain että se on aidattu neliskulmainen alue, jonka keskellä on rakennus.

Seuraavana päivän toivumme pois krapulaa ja lepäilemme muutenkin.

Päätämme lähteä kohti piraattien tukikohtaa pelastamaan luutnantti Jamesonia. Lomonada (se Kurapanda, johon ensimmäiseksi tutustuimme) suostuu lähtemään mukaan neuvomaan tietä, joten lähdemme liikkeelle heti aamusta.

Pääsemme ilman ongelmia metsän toiselle puolelle. Lomonada sanoo että tukikohta on tuon järven rannalla ja voimme joko mennä lautalla järveä pitkin tai sitten voimme mennä autiomaan puolella kävellen. Tutkimme veden ja minä totean että siinä on hieman liikaa öljypohjaisia aineita, joten en suosittele sen juomista. Koska toteamme että jossain vaiheessa joutuisimme kuitenkin uimaan tuossa järvessä jos yrittäisimme mennä sitä pitkin lautalla päätämme mielummin kävellä rantaa pitkin.

Saavumme suunnattomalle keinotekoiselle kanavalle, joka on monta kilometriä leveä ja jatkuu viivasuorana järvestä poispäin. Ylitämme sen ja ihmettelemme kuka sen on rakentanut ja miksi.

Iltapäivällä näemme erästä kukkulaa ylittäessämme seuraavalla kukkulla rakennuksen, jonka ympärillä on aita. Toteamme että tuon on pakko olla se piraattien tukikohta, mutta koska emme viitsi lähestyä sitä päivällä jäämme odottamaan yön tulemista. Yöllä lähdemme hiipimään lähemmäksi. Muutaman sadan metrin päästä havaitsemme robotin joka kiertää rakennusta ja käy aina välillä sisällä. Lisäksi koska aita on valaistu näemme aika hyvin myös ympäröivän alueen, jolloin Dwille ja John tunnistavat robotin nelostason taistelurobotiksi, mutta emme havaitse vielä muita turvalaitteita.

Kun pääsemme vähän vielä lähemmäksi havaitsemme pari kameraa, joten lähdemme kiertämään aluetta yrittäen etsiä kuollutta kulmaa. Löydämmekin sellaisen aika läheltä porttia, joten John lähtee siitä kohdasta tutkimaan aitaa. John hiipii aidalle, poistaa siitä sähköistyksen ja leikkaa reiän aitaan. Sen jälkeen hän palaa raporttoimaan meille tilanteesta. Seuraavaksi lähetämme Johnin tutkimaan ovea ja sabotoimaan kameraa. John tutkii oven ja kertoo sen olevan aika yksinkertainen mekaaninen lukko. Seuraavaksi hän yrittää sabotoida kameraa, mutta se epäonnistuu ja hälyytin laukeaa. Lähdemme syöksymään kohti aidassa olevaa aukkoa, sillävälin kun John taistelee ulos syöksyneen robotin kanssa. Kun ehdimme aidalle tulee ovesta toinenkin robotti. Minä ja Ahba hyökkäämme uuden robotin kimppuun, joka vuorostaan ampuu minua ja lyö Ahban maahan. Johnin robotti on iskenyt Johnin matalaksi ja alkaa ammuskelemaan Dwilleä ja Duranaa. Minä ammun minun kimpussa olevan robotin paskaksi, kun taas Johnin robotti pudottaa sekä Dwillen että Durananan pois taistelusta. Minä ammuskelen Johnin robottia samalla kun John onnistuu sammuttamaan sen. Dralasitet ovat tässä vaiheessa jo saaneet itsensä kuntoon, mutta Ahba on aika heikossa kunnossa. Siirrämme Ahban sisälle ja Dwille jää suorittamaan hänelle pientä kirurgista toimenpidettä yrittäen saada hänet pelastettua. Sisällä toteamme tuleemme helikopterihalliin, jossa on korjauksen alla oleva helikopteri. Sieltä jatkamme täynnä laatikoita olevaan varastoon, jonka toisessa päässä on lukittu ovi, jota emme saa auki. John jää oven luokse yrittämään sen aukaisua, minä ja Durana palaamme ulos, jossa törmäämme kahteen tyyppiin. Toinen heistä osoittaa minua asella, josta minä en tykkää joten ammun häntä. Toinen miehistä yrittää päästä aidalle äänihajottimen kanssa. Ammuskelemme toisiamme vähän aikaa ja Durana heittelee kranaatteja. Saan toisen miehen vähäksi aikaa pois pelistä, kun minulta loppuu energia ja joudun vaihtamaan Duranan kanssa aseita. Ammun sonic miehen hieman heikkoon kuntoon, samalla kun Durana onnistuu heittäämään hänet verkkokranaatilla solmuun. Tämän jälkeen syöksymme toisen miehen luokse ja tapamme hänet keihäillä.

John on saanut jo oven auki, joten lähdemme etenemään sitä kautta. Kun kurkistan ovesta minua ammutaan heti laserilla ja menen tajuttomaksi. Durana kurkkaa myös ja toteaa siellä olevan kameraan yhdistetyn laserin, jonka ympärillä on lasereilta suojaava kenttä. Hän heittelee kameraa kranaateilla kunnes se hajoaa. Durana ja John etenevät pari kulmausta eteenpäin kunnes Duranaa ammutaan laserilla ja hän menee tajuttomaksi. John raahaa Duranan Dwillen luokse, ja jää oven luose vahtimaan. John huomaa yhden tyypin joka kurkkaa käytävästä. John ehtii ampua sitä ja mies pakenee. Tässä vaiheessa Dwille on saanut leikkauksen suoritettua ja Ahban vakaaseen tilaan. Durana alkaa myös tulla hiljalleen takaisin tajuihinsa ja niin Dwille ja Durana lähtevät hakemaan ulkoa verkossa olevalta mieheltä asetta.

Ulos ehdittyään he törmäävät ovesta kurkistavaan tyyppiin. Durana jää pitämään miestä hiljaisena ja Dwille lähtee etsimään varastosta jotain hyödyllistä kättäpitempää. Dwille löytää yhdestä laatikosta muutaman nukutuskranaatin ja heittelee niitä miestä kohti. Mies on jo kuitenkin ehtinyt häipyä nurkan takaa, joten Dwille käy vapauttamassa verkossa olevan miehen annettuaan sille ensin pari annosta totuusseerumia pitämään miehen hiljaisena siihen asti kunnes hän ehtii sitoa miehen ja ottaa häneltä aseen ja melkein tyhjän energiavyön. Tämän jälkeen Dwille käy etsimässä vielä lisää tavaraa varastosta.

Ulkona vartiossa oleva Durana huomaa kuinka joku yrittää heittää häntä nukutuskranaatilla. Durana saa pienen oikosulun ja lähtee kävelemään suoraan miestä kohti ja on aika yllättynyt kun mies sitten yllättäen ampuukin häntä. Durana heittää miestä nukutuskranaatilla ja mies heittää Duranaa sirpalekranaatilla. Durana heittää taas nukutuskranaattia, mutta se jää hieman lyhyeksi ja hän nukahtaa itse.

Dwille löytää tällä välin pari palokranaattia. Hän valmistaa ne ja lähtee sitten ulos katsomaan missä kunnossa Durana on, koska ulkoa ei ole vähään aikaan kuulunut mitään, eikä Durana ole myöskään vastannut radioon. Hän näkee kuinka joku mies on juuri sitonut Duranana ja kääntyy juuri kohti Dwilleä. Hän huomaa Dwillen ja ampuu häntä laserilla. Dwille syöksyy sisälle suojaan. Dwille ja John vaihtelevat tavaroita ja sen jälkeen Dwille syöksyy ulos taisteluun äänihajottimella aseistettuna. Ulkona mies on jo vapauttanut sidotun miehen ja on juuri tulossa kohti kun Dwille ampuu häntä. Dwille ja mies vaihtelevat hetken aikaa laukauksia ja sitten juuri kun Dwille menee tajuttomaksi saa hän myös nukutettua molemmat vastustajansa nukutuskranaatilla. John tulee tutkimaan tilannetta, kun kuulee että ulkona on taistelun meteli vaiennut. Hän tappaa molemmat nukkuvat viholliset, ennen kuin ryhtyy miettimään mitä muuta pitäisi tekemään.

John huomaa Duranan vähän matkan päässä maassa sidottuna makaamassa ja päättää käydä katsomassa missä kunnossa tämä on. Matkalla hän törmää mieheen joka on juuri tulossa ovesta ulos ison selkärepun kanssa. Mies yrittää lyödä Johnia kävelysauvallaan ja John hutasee miestä viidakkoveitsellään. Molemmat päättävät tämän jälkeen paeta, joten he lähtevät kumpikin juoksemaan omaan suuntaansa. Mies juoksee aidalle ja John vastaavasti taas Duranan luokse. He tuijottavat hetken toisiaan miettien pitäisikö käydä toisen kimppuun ja sitten he yhteistuumin päättävät, että jos toinen ei hyökää niin en minäkään. Mies kiipeää aidan yli, ja kun hän on päässyt ylitse, John heittää häntä nukutuskranaatilla. Mies yrittää ampua Johnia, joka pakenee kulman taakse. Kun John sitten taas tulee esiin on mies jo monen sadan metrin päässä. John siirtää kaikki tajuttomat varastohuoneeseen ja tutkii sen läpikotaisin. Hän löytää sieltä kaikenlaista hyödyllistä tavaraa, kuten esim ensiapulaukun, voimavöyn, kranaatteja etc. Kun Dwille tulee tajuihinsa parantaa hän meitä kaikkia ja kaikki muut paitsi Ahba ovat taas pystyssä. Lähdemme tutkimaan rakennuksen loppuosaa. Löydämme huoneen jossa on palasina oleva radio ja sen korjaamisessa tarvittavat työkalut. Huomaamme että se laseri, joka ampui Duranaa aikoinaan on edelleen toiminnassa. John lähtee ulos tutkimaan robottia, mutta onnistuu räjäyttämään sen yrittäessään päästä muuttamaan sen ohjelmointia.

Parannamme minua ja Johnia vielä lisää ja sen jälkeen puemme Johnille kaikki laseraseilta suojaavat varusteet jonka jälkeen hän juoksee laserin luokse ja hajottaa sen. John löytää myös lattiasta hälytyssysteemin, mutta ei onnistu purkamaan sitä. Dwille purkaa sen ja huomaa samalla että siinä on myös luukku alas. Minä menen alas ja löydän sieltä tietokonehuoneen, jonne Durana välittömästi jää yrittäen murtautua tietokoneeseen, Sillä välin me muut tutkimme loput paikat. John onnistuu jumittamaan eräässä ovessa olevan elektroonisen lukon niin, että sitä ei saa auki ilman turvallisuuskoodia, jätämme tämän huoneen tutkimisen myöhempään. Viimeisestä huoneesta löydämme reaktorin ja voimavöiden latauslaitteen. Pistämme heti vyöt lataukseen ja jäämme odottelemaan että Durana saa tietokoneen turvallisuuskoodin murrettua. John alkaa leikkimään toisen robotin kanssa. Kun John ei oikein tunnu onnistuvan niin Dwille menee auttamaan ja onnistuu purkamaan robotin suojauksen, mutta robotista on tuhoutunut sekä taisteluohjelma ja käyttöjärjestelmä, joten se on aika hyödytön. Tunnin kuluttua Durana onnistuu murtautumaan tietokoneeseen ja alkaa tutkimaan siellä olevia tiedostoja. Hän yrittää saada sitä lukittua ovea avattua, mutta ei onnistu. Sen sijaan hän saa lukon resetoitua, jolloin John ja Dwille yrittävät taas avata ovea, käyttäen apunaan mm. tapettujen vihollisten käsiä, mutta ilman menestystä.

Tutkiessani tietokonehuoneessa olevia kirjoja huomaan että itse asiassa se basics of operating systems volume I - LXI onkin täynnä levykkeitä, ja erääs osista on jopa pieni tietokone ja toinen osa printteri. Tutkimme lisää osia ja löydämme myös akut ja muut pikkutietokoneen käytössä tarvittavat osat. Tutkin kannettavaa tietokonetta ja huomaan että siellä on muutama ohjelma, mutta eniten huomiotani kiinnittää se että tietoturvaohjelmisto ei käynnisty heti kun kone käynnistetään. Duranakin kiinnostuu tästä ja tutkii ko ohjelmaa ja huomaa että se on itse asissa tuhoaa kaikki levykkeellä olevat tiedostot, jos koneeseen yritetään tunkea korppua ilman että suojauksia on ohitettu. Lisäksi ohjelman ajaminen aiheuttaisi saman. Tästä pelästyneenä Durana alkaa tutkimaan ison tietokoneen tietoturvaohjelmaa, mutta onnistuu laukaisemaan siellä jonkin mekanismin, joka lakaa alustamaan kovalevyä. Duranalta menee noin minuutti ennen kuin hän onnistuu ohittamaan ohjelman sähköisesti, mutta tässä vaiheessa on kovalevystä alustettu jo noin 40%. Jatkamme silti tietojen tutkimista. Dwille leikkii kopterin kanssa kasaten sen ensin ja sitten taas purkaen sitä, jotta voisi tutkia oliko siinä itse asiassa mitään vikaa. Ei ollut mitään vikaa. Poltamme laserilla itsemme sisään siihen lukittuun huoneeseen. Dwille ryömii poltetusta reiästä sisään ja näkee siellä napin, jonka hän kuvittelee avaavan oven. Niin se kyllä tekeekin, mutta valitettavasti ovi on liukuovi ja Dwille on vielä siellä oven välissä, joten hän puristuu oven ja karmin väliin, saamatta kuitenkaan mitenkään pahoja vammoja. Sisällä näyttää olevan laboratorio, jossa on tosi oudon näköinen otus. Tutkimme mitä laboratoriossa on oikein tehty ja saammekin selville, että labrassa on ilmeisesti yritetty kiinnittää jonkun oudon rodun päähän radiovastaanotinta, jolla sille voitaisiin antaa ohjeita. Ilmeisesti tarkoitus olisi tehdä ko rodusta hyviä orjia, tai näin ainakin päättelemme muiden tietojen perusteella. Myöhemmin löydämme tietokoneesta kartan, jonka neuvoo tien Edestekaiden (ilmeisesti sen oudon rodun nimi on Edestekai) kylään. Tietokoneen tiedoista löytyy myös tieto että luutnantti Jameson ja Lääkäri on viety Slave City 1:een, mutta mitään karttaa tai vastaavaa tietoa siitä missä tämä Slave City mahtaisi olla ei löydy.

+ Ryhmän jäsenet:
+ 						Ryhmään	Poistunut	Ikä
+ Nimi		Pelaaja		Rotu		mukaan	ryhmästä/syy	päivinä
+ -----------------------------------------------------------------------------
+ Oleo		Kivinen		Yazirian	12.11	-/-		-
+ Dwille	Aarni		Dralasite	12.11	-/-		-
+ Ahba		(Ahponen)	Human		12.11	-/-		-
+ Durana	Riikonen	Dralasite	12.11	-/-		-
+ Mac'ktal	Alakoski	Vrusk		12.11	12.55/Dead	44
+ John Troy	Alakoski	Human		12.55	-/-		-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>