TSM Osa 2, Luku 011 (tsmpart2/tsmpart2.011)

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin

Tuntemattomien seikkailijoiden muistelmia Osa 2.

Kertomus Burf Puke The Follower of Nonamed Mage ja hänen

ystäviensä seikkailusta

vuonna 92

11. Luku

Lähdemme kaikki syöksymään nopeasti sisälle. Edessä menee QQ, minä seuraavana, sitten Dezta, ja hidas Fawd pitää perää. QQ yritää avata tuulikaapin sisempää ovea, mutta ei onnistu siinä. Minä tulen tutkimaan sitä, ja huomaan, että siinä on vain sellainen kepinpalanen välissä pitämässä sitä kiinni, joten kun otan sen auki aukeaa ovi. QQ jatkaa matkaansa keulilla eteenpäin. Tulemme pieneen eteiseen, josta lähtee suoraan eteenpäin ovi, sekä vasemmalle ovi. Jatkamme suoraan eteenpäin. QQ jää taaskin jotain nyhjäämään oven kanssa, ja minä tulen avaamaan sen. Tulemme isoon oleskelutilaan, josta lähtee yksi ovi takapihalle, ja kaksi ovea oikealle. Yritämme ensin takapihalle, mutta ovi on lukossa, eikä sitä saa tältä puolelta auki. Seuraavaksi tutkimme takapihanpuoleisen huoneen niistä kahdesta oikealla olevista huoneista. Huone näyttää laboratoriolta. Siellä on hyllyillä useita kymmeniä pikkupulloja, ja muitakin laboratorilaitteistoa. Päätämme, että ensin tyhjennetään talo, ja sitten vasta kerätään kamat, joten jatkamme toiseen huoneeseen. Tulemme isoon kirjastoon, jossa on hirveästi kirjoja. Kirjaston takana on pieni opiskeluhuone, jossa on pöydällä hienot shakkinappulat. Heti kun Fawd saa päänsä niin korkealle että näkee ne tunkee hän ne reppuunsa. Päätämme että menemme takaisin oleskeluhuoneeseen, ja jatkamme sieltä sitten yläkertaan. Kiipeämme portaat ylös, ja tulemme lyhyeen käytävään, josta lähtee ovet sekä oikealle että vasemmalle. Käytävän päässä menee toinen käytävä ristiin tämän kanssa, mutta päätämme ensin tutkia mitä vasemmalla on. Tulemme huoneeseen, jonka toisella laidalla on todella iso sänky. Mitään muuta ei sitten huoneessa olekaan jotain tyhjää yöpöytää lukuunottamatta.

Jatkamme tutkimista, ja siirrymme pitempään käytävään. Avaamme oven ja näemme edessämme huoneen, jossa yhdellä seinustalla on sänky yöpytineen, ja suoraan ovea vastapäätä on iso lohikäärmeenpää. Kun QQ astuu sisään, lentää häntä kohti firebolt, ja hetkenpäästä toinen. QQ menee tajuttomaksi, ennen kuin Dezta ehtii vetää hänet turvaan. Dezta sitoo QQ:n haavat, ja päätämme jättää tämän huoneen väliin. Jätämme tajuttoman QQ:n oven viereen makaamaan, ja jatkamme kolmestamme eteenpäin. Tutkimme sen portaiden yläpäästä oikealle lähteneen huoneen ja toteamme sen olevan vartiomiesten huone. Pitkän käytävän puolestavälistä lähtee ovi oikealle, jossa on ruokasali. Kuljemme ruokasalin läpi, ja päädymme varastoon, jossa säilytetään ruoka-astioita. Täältä lähtee kaksi ovea, joista toinen menee siihen pitkään käytävään, ja toinen pitkän käytävän päässä olevaan huoneeseen. Menemme tähän lohikäärmehuonetta vastapäätä olevaan makuuhuoneeseen, ja näemme edessämme samanlaisen huoneen kuin toisella puolellakin, paitsi että lohikäärmeenpää puuttuu, ja vastakkaisella seinällä on kaksi samantapaista haarniskaa kuin mitä pitkä käytävä oli täynnä. Heti kun menemme sisään heräävät haarniskat eloon, ja ampuvat edessä kulkeneita Deztaa ja Fawdia Crossbowllaan. Dezta ja Fawd aloittavat taistelun, ja minä yritän ruostuttaa haarniskoja. En kuitenkaan ole painanut taikaa tarpeeksi tarkkaan mieleen, ja epäonnistun siinä. Samalla sängystä nousee joku tyyppi, ja heittää tikarin. Sitten nukkunut tyyppi sieppaa miekan, ja lähtee tulemaan kohti. Dezta on tässä vaiheessa jo maassa, ja Fawd yksin sinnittelee haarniskoja vastaan. Kun Fawdkin menee maahan juoksen minä ulos huoneesta, jolloin haarniskat, palaavat paikalleen. Vuoteesta noussut mies lähtee perääni, ja yritän heittää siihen sleeppiä, mutta hän ehtii ensin, ja lyö minut tajuttomaksi.

Olen tajuttomana monta päivää mutta kerrotaan nyt välillä mitä muut ovat sillä välin tehneet (tai siis mitä me olemme siitä saaneet selville, jotain muutakin on talossa tapahtunut, mutta emme tarkkaan tiedä mitä). Ilmeisesti paikalle on saapunut muutama seikkailija, koska minut ja Dezta on parannettu, ja muutenkin tavaraa on siirtynyt paikasta toiseen.

QQ herää ensimmäisenä, ja hän löytää vierestään kahden tyypin ruumiit. Hän lähtee tutkimaan paikkoja, ja löytää pian haarniskahuoneen, jossa olevat haarniskat lyövät hänet tajuttomaksi, juuri kun hän on onnistunut pakenemaan oven ulkopuolelle, jonne Deztakin on jo siirretty.

Seuraavana herää Dezta, ja kun hän siinä lepäilee ja syö ateriaansa herää myös QQ uudestaan. Hetken siinä juteltuaan he lähtevät tutkimaan lopputaloa. He menevät alakertaan, ja tutkivat sen läpi. Seuraavaksi he etenevät kellariin, josta he löytävät kaksi ruumista. Toisella on hirmuinen pino kirjastosta otettuja kirjoja. Ilmeisesti tänne on tullut kolme seikkailijaa, joista yksi on kuollut tapellessaan yläkerrassa sen vuoteessa nukkuneen kanssa (dezta tunnisti toisen ruumiin siellä yläkerrassaksi täksi tyypiksi), ja nämä kaksi jäljelle jäänyttä ovat sitten paranteneet minut ilmeisesti alakerrasta otetuilla potioneilla (niitä ainakin löytyi minun vierestäni tyhjänä), ja sitoneet sitten Deztan haavat. Tämän jälkeen he ovat ilmeisesti tutkineet taloa, ja päätyneet kellariin, jossa ovat sitten kuolleet ilmeisesti jonkin eläimen puremaan (tarkemmin Dezta ei osaa sanoa), josta Dezta ja QQ sitten heidät löysivät. QQ ja Dezta hakevat työläiset kylästä, ja ovat juuri varottamassa heitä siitä firebolt huoneesta ja niistä luurangoista, kun yksi työläisistä menee firebolt huoneeseen, ja kuolee. Toinen löytää takana olleen golemin, jonka QQ ja Dezta ovat unohtaneet kokonaan, ja niin työläiset päättävät että nyt saa riittää ja niin he lähtevät. Dezta ja QQ lähtevät tappamaan golemia, ja ampuen sitä ensin crossbowlla ja lingolla, golem hyökkää kimppuun, mutta hetken taistelun jälkeen on tulos, se että golem ja QQ ovat kuolleet. Lisäksi taistelun jälkeen löydetään Fawdin ruumis. Fawdilla on mukanaan myös kaikkea roinaa, kuten kultaisia ja hopeisia ruokailuvälineitä, sekä iso kasa niitä pikkupotioneita sieltä alakerran laboratoriosta.

Dezta lähtee kylään hakemaan vahvistuksia, ja törmää matkalla neljään kaveriin, jotka lähtevät oitis mukaan. He ovat asekauppias nimeltä Behindu (joka myöhemmin paljastuu Baroni Bocardiksen salaisen poliisin mieheksi, joka on tuomassa meille sanaa, että kiirettä), toinen on Iarty Bastolergar of Clan Daf of Framsburges (Rohir taistelija), kolmas on paikallinen maanviljelijä, joka on kypsynyt maan viljelemiseen, ja haluaa seikkailuihin, jonka nimi on Pepe the Greenfinger, ja viimeisenä Forvarn tutkimusmatkailija. Nukuttuaan yön lähtevät he takaisin taloon, ja tutkivat sieltä kaikki huoneet läpi etsien salakäytäviä. Yläkerran yhdestä huoneesta löytyykin salakäytävä keittiöön, jonka Pepe käy katsomassa läpi. Lisäksi yhdestä huoneesta löytyy sängystä salalokero, jossa on joku nenäliina. Pepe niistää siihen nenänsä. Kellarista he löytävät perunoiden takaa käytävän jatkon, ja he lähtevät tutkimaan sitä. Ensimmäisen käytävän päässä on pääkallo maassa. Edellä kulkenut Pepe iskee sen rikki, ja kaikki saavat tässä syntyneessä seurauksessa muutamia mustelmia. Dezta jää tänne parantamaan Behindua ja Forvarnia. Pepe ja Iarty jatkavat vielä eteenpäin. Edestä he löytävät kidutuskammion, sekä pari suljettua ovea. Kidutuskammiosta he ottavat avaimia seinältä, mutta niistä yhdestä saa sähköiskuja, joten sitä he joutuvat kantamaan kepin varassa. Tutkiessaan niitä suljettuja kammioita löytää Iarty joukon vankeja, jotka on kahlehdittu seinään. Iarty lähtee hakemaan Pepeltä avaimia, ja näkee kuinka Pepe näyttää jotain kansainvälistä käsimerkkiä toiseen tyrmään. Iarty nostaa Pepen ylös ja heittää hänet pois ovelta, jolloin Pepe menee tajuttomaksi. Toisessa tyrmässä on joku mies, joka kysyy kuka Iarty on ja kun Iarty on esitellyt itsensä, esittelee mies itsensä, ja kertoo olevansa Kilvan Knight of King, joka on lähetetty miehineen tänne tutkimaan väitteitä, että täällä palvotaan pahoja jumalia. Hänen joukkonsa oli joutunut väiytykseen, ja siitä lähtien he ovat maanneet täällä. Iarty johdattaa Kilvan ja hänen 7 sotilastaan ylös keittiöön, jossa heidät syötetään ehkä jopa liiankin täyteen...

Pepen jalka oli mennyt poikki siinä kun Iarty heitti hänet syrjään, joten hänet jätetään pois seuraavalta keikalta, jossa on tarkoitus tutkia se yksi Pepen ja Iartyn löytämä salakäytävä kellarissa. Etenemisjärjestys on seuraava: Iarty edellä, Forvarn seuraavana, sitten Behindu, ja Dezta viimeisenä. Kuljettuaan jonkin matkaa haarautuu käytävä kahtia, joista he lähtevät oikealle. Hetken kuljettuaan lähtee oikealle kapea käytävä, jolloin Behindu, päättää lähteä tutkimaan sitä. Hän heittää ensin pois haarniskansa ja kilpensä, sitten hän sitoo köyden ympärilleen, ja antaa toisen pään muille. Behindu pääsee kevyesti ensimmäisestä kapeikosta läpi, mutta toiseen hän sitten juuttuukin. Eikä hän enään pääse edes takaisinpäin. Hetken yritettyään huutaa hän muita vetämään. Kun nämä sitten vetävät irtoaa Behindu toisella nykäisyllä, jonka jälkeen muut alkavat vetämään Behindua tännepäin, koska hän on ilmeisesti mennyt tajuttomaksi. Behindu saapuu ilmeisesti toiseen kapeikkoon, koska köysi taas kiristyy, ja kun he nykäisevät siitä rajusti lähtee koko köysi irti, ja verinen pää vedetään muiden luokse. Forvarn päättää lähteä varovaisesti tutkimaan kapeikkoa, ja kuljettuaan hetken juuttuu hänkin kiinni. Iarty menee kapeikkoon, ja nykäsee Forvarnin pois, kapeikosta, jolloin tämä menee vähän heikkoon kuntoon. Nyt ryhmä päättää lähteä takaisin ylös, ja vievät hänet ja Pepen lepäämään. Sitten Iarty ja Dezta lähtevät hakemaan työläisiä kylästä, ja Iarty saa hetken puhumisella koko porukan mukaansa. Purkutyöt aloitetaan heti.

Minä herään, ja poden koko päivän sitä että minut oli jätetty niin huonoon asentoon. Kaikki paikat ovat ihan kipeänä.

Aamulla päätän että nyt noi haarniskat ovat tarpeeksi mesoneet täällä, ja että ne on aika poistaa. Menen ovelle, ja Iarty tulee siihen viereen pitämään haarniskaa minun suojanani, sillä aikaa kun ruostutan haarniskat. Parilla yrittämisellä, onnistun ruostuttamaan ne kokonaan, ja niistä ei enään ole vaaraa. Pari crossbowbolttia ne onnistuivat laukomaan minua kohti, mutta kilpi torjui ne kaikki.

Sitten päätämme päästä eroon lohikäärmeenpäästä, ja Iarty ottaa pöydän suojakseen mennessään sisään, mutta siitä ei paljoa suojaa ole, vaan boltit tulevat läpi, ja pistävät Iartyn sekaisin, minä syöksyn sinne pelastamaan häntä, ja juuri kun pääsen turvaan osuu minuunkin boltti, ja menen kuoleman rajalle... Dezta saa kuitenkin minut pelastettua ja hetken hoidolla tajuihinkin.

Sillävälin kun minua hoidetaan on takana kottikärryissä istuva Pepe ammuskellut lohikäärmettä jousella, ja kun me Iartyn kanssa poistuimme suuntaa lohikäärme tulensa Pepeen, joka menee tajuttomaksi.

Kuinkas sitten kävikään siitä kuulemme ensiviikolla...

+
+
+
+ Hahmot levelin mukaan
+
+					   Level	   Day		Age 
+ Name (Profession)	Pelaaja		Start	End	Start	End
+
+ Burf-Puke
+ Mage			Tero		5	6	24.3.91	-	-
+
+ Dezta Scaunierayn
+ Cleric		Mankka		4	5	21.2.92	-	-
+
+ Fawd
+ Fighter		Timo		3	Dead/3	25.4.92	2.7.92	61
+
+ Iarty Bastolergar of Clan Daf of Framsburges
+ ??????		Ville		3	3	8.7.92	-	-
+
+ Akaquiwuj Xypaqyme (QQ)
+ Thief			Ville		3	Dead/3	27.6.92	7.7.92	8
+
+ Forvarn
+ Rogue			Ahponen		New/3	3	8.7.92	-	-
+
+ Behindu
+ Assasin		Timo		New/3	Dead/3	8.7.92	8.7.92	1
+
+ Pepe The Greenfinger
+ Farmer		Nevalainen	New/3	3	8.7.92	-	-
+
+ Jaranart (Levossa Baldemarissa)
+ Burgler		Tero		3	3	5.5.92	-	-

Edellinen kuvaus Seuraava kuvaus Indeksiin


<kivinen@iki.fi>